-آریانپور، منوچهر، (1388)، فرهنگ گسترده(انگلیسی به فارسی)، جلد دوم، چاپ هشتم، امیرکبیر: تهران.
-احمدی، بابک،(1388)، از نشانههای تصویری تا متن، چاپ نهم، تهران: نشر مرکز.
باطنی، محمدرضا،(1380)، فرهنگ معاصر انگلیسی فارسی، تهران: فرهنگ معاصر.
-بویجرة، بشیر محمد، (2001)، بنیة الزمن فی الخطاب الروائی الجزائری، الجزائر: دار المغرب للنشر والتوزیع.
-تحریشی، محمد، (لاتا)، فی الروایة والقصة والمسرح، قراءة فی المکونات الفنیة والجمالیة السردیة، حلب.
توکلی محمدی، محمودرضا و محسن قربانی حسنارودی، (1397)، «بررسی عناصر غم غربت در شعر ایلیا ابوماضی»، علوم ادبی، سال8، شماره13: 30-9.
- چندلر، دانیل، (1386)، مبانی نشانهشناسی، ترجمهی مهدی پارسا، تهران: سوره مهر.
-خلف کامل، عصام، (لاتا)، الإتجاه السیمولوجی ونقد الشعر، مصر: دار فرحة للنشر والتوزیع.
-دینهسن، آنه ماری، (1380)، درآمدی بر نشانهشناسی، ترجمهی مظفر قهرمان، آبادان: پرسش.
-رضویفر، آملی و حسین غفاری، (1390)، «نشانهشناسی پیرس در پرتو فلسفه، معرفتشناسی و نگرش وی به پراگماتیسم»، نشریه فلسفه، سال 39 ، شمارهی 2: 36-5.
-سجودی، فرزان، (1387)، نشانهشناسی کاربردی، تهران: علم.
-الماجدی، خزعل،(2011)، أحزان السّنة العراقیة، بیروت: الغاوون.
- مصطفى کلاب، محمد، (2016)، «دراسة سیمیائیة فی روایة ستائر العتمة لولید الهودلی»، جامعة الشارقة للعلوم الإنسانیة والإجتماعیة، المجلد 13، العدد 2: 139-159.
-ولیعهدی، متینه السادات و جمال الدین سهیلی، (1396)، «بررسی روند نمادگرایی عناصر معماری، در نگاره "خسرو درحال گوش کردن به موسیقی باربد" از منظر نشانهشناسی پیرس»، نشریه مطالعات هنر اسلامی، سال 13، شماره 26: 1-24.
- Bergman, Mats; Paavola, Sami (eds) )2003(, "The commens dictionary of Peirce's terms Peirce's terminology in his own words",