-اخوان ثالث، مهدی (1390)، زمستان، تهران: نشر زمستان.
- تیلر، رابرت (1383)، بسط مقوله: مجاز در کتاب استعاره مبنای تفکر و ابزار زیبایی آفرینی، ترجمه: مریم صابری پور نوری فام. تهران: مهر.
صفوی، کوروش (1379)، معنی شناسی، تهران: مهر.-
فتوحی، محمود (1390)، سبکشناسی، نظریهها، رویکردها و روشها، تهران: سخن.-
- کوچش، زلتان (1394)، استعاره در فرهنگ جهانی؛ جهانیها و تنوع. ترجمه: نیکتا انتظام، چاپ اول، تهران: سیاهرود.
فاضلی، محمد، (1376)، دراسه ونقد فی مسائل بلاغه هامه، مشهد: فردوس -
- سعاده، ودیع (2016)، الأعمال الشعریة، سوریه: دار أبابیل.
- بهنام، مینا، (1389)، «استعاره مفهومی نور در دیوان شمس»، نقد ادبی، سال سوم، ش 10: صص 91 – 114.
- سجودی، فرزان (1385)، «نشانهشناسی زمان و گذر زمان، بررسی تطبیقی آثار کلامی و تصویری»، پژوهشنامه فرهنگستان هنر، ش1: صص: 46 ـ64.
- صفوی، کوروش، (1382)، «بحثی درباره طرحهای تصویری از دیدگاه معنیشناسی شناختی». نامه فرهنگسان، سال ششم، ش 1، تابستان 1382: صص: 65 ـ 85.
- فضائلی، سیده مریم و شهلا شریفی، (1392)، «بررسی طرحوارههای قدرتی در برخی از ضرب المثلهای زبان فارسی»، مجلهی زبان شناسی و گویشهای خراسان دانشگاه فردوسی مشهد، ش 1، صص: 131 – 144.
- محمدی، آسیابادی، علی، اسماعیل صادقی و معصومه طاهری (1391)، «طرحواره های حجمی و کاربرد آن در بیان تجارب عرفانی» پژوهشهای ادب عرفانی، سال ششم، ش 2: صص 141ـ 162.
Yu, Ning.( 1998). The Contemporary Theory of Metaphor. Amsterdam: John Benjamins B. V.
Cazeaux, Clive.( 2007) Metaphor and Continental Philosophy,From Kant Routledge, First published, to Derrida; New York.
Lakoff, George.( 1987). Women, Fire, and Dangerous Things; What Categories Reveal about the Mind; Chicago and London: the University of Chicago Press.
فاروق، وائل(2019)، ظلال الماء و مرایا المعنی قراءة فی شعر ودیع سعادة
www.alfaisalmag.com/?p=13936
زیتون، عبیر (2018)، گفتگو با شاعر با محور: ودیع السعادة، الشعر قبض الریح، روزنامه الإتحاد
: alittihad.ae