احمد سلطانی، منیره (1370). قصیده فنّی و تصویرآفرینی خاقانی شروانی،تهران: کیهان.
اردلانی، شمس الحاجیه (1387). «بررسی زمان در رمان سووشون»، مجله زبان و ادبیات فارسی، سال چهارم، شماره 10: 9-35.
امیدعلی، احمد و دیگران(1391)، «کارکرد تصویر هنری در شعر شیعی، بررسی موردی شعر شیعی»، فصلنامه لسان مبین، سال سوّم، شماره 8: صص 19-39.
براهنی، رضا، (1358). طلا در مس. چ3، تهران: زمان.
بشیری، محمود و سمیه آقاجانی (1394) «بررسی تطبیقی «عنوان» در رمانهای ادبیات پایداری با تکیه بر رمانهای ام سعد و دا»، مجله متن پژوهشی ادبی، ش 68: 93 -115
پاینده، حسین(1389ش)، «گذر از مدرنیسم به پستمدرنیسم در رمان» به کوشش ناصر رسائی نیا، مجموعه سخنرانیها و مقالات نخستین سمینار بررسی مسائل زمان در ایران، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
تامر، زکریا، (1978)، صهیل الجواد الأبیض، الطبعه الثانی، دمشق: منشورات مکتبة النوری.
______ (1994)، صهیل الجواد الأبیض، الطبعه الثالثه، بیروت: منشورات ریاض الریس.
حمداوی، جمیل (2020)، نظریة الشکلانیة فی الأدب و الفن، مغرب: دارالریف للطبع و النشر الإلکترونی.
داد، سیما (1382). فرهنگ اصطلاحات ادبی، تهران: مروارید.
زرّین کوب، عبدالحسین (1364). شعر بی نقاب، شعر بی فروغ. تهران: محمدعلی علمی.
شریبط، احمد (1998)، تطور البنیه الفنیه فی القصه الجزایریه المعاصره 1985-1947، دمشق: اتحاد الکتاب العربی.
فلکی، محمود (1382)، روایت داستان (تئوری پایهای داستاننویسی)، تهران: بازتاب نگاه.
کاکاوند، رشید (1393ش)، «داستانگویی به زبان شعر، بررسی نثر روایت در رمان «جای خالی سلوچ»»، مجله آزما، شماره 101: 24-28.
همفری، روبرت (1975)، تیّار الوعی فی الروایة الحدیثة، الطبعة الثانی، قاهره: دارالمعارف.