- اللهیاری، مریم، (1388ش) «شخصیتپردازی داستانی موجب رشد شخصیت کودک میشود»، سایت پزشکان ایران: http://www.pezeshkan.org/?p=16069
- ایمن آهی، لیلی و توران خمارلو (میرهادی) و مهدخت دولتآبادی، (1355ش)، گذری در ادبیات کودکان، تهران، شورای کتاب کودک (انتشارات کیهانک)، چاپ سوم.
- بوالی، حمیدرضا، نشانی سایت: www.qualitativemethods.blogfa.com
- بیدگلی مشهدی، جمشید و پدرام، احمد، (1382ش)، «استفاده از ادبیات (شعر) در حفظ و ارتقای بهداشت و سلامت روان»، نهمین همایش سراسری تازههای پزشکی و پیراپزشکی اصفهان،27 الی 29 خرداد.
- پاچی کو، النورا، (1363ش)، خواندنیهای مخصوص کودکان و نوجوانان چه خاصههای خلقی را باید جلوهگر سازد؟ [39 مقاله دربارهی ادبیات کودکان}، تنظیمکننده: آتش جعفر نژاد، تهران، انتشارات هنر، چاپ اول، صص 54- 57.
- حجازی فراهانی، بنفشه، (1383ش)، داستان کودک و نوجوان، ویژگیها و جنبهها، انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.
- حری، عباس، (1363ش)، واقعگرایی در ادبیات کودکان (39 مقاله دربارهی ادبیات کودکان)، تنظیم کننده: آتش جعفر نژاد، تهران، انتشارات هنر، چاپ اول، صص 11- 15.
- میرصادقی، جمال، (1380ش)، عناصر داستان، تهران، انتشارات سخن، چاپ چهارم.
- منابع غیرفارسی:
- احمد، سمیر عبدالوهاب، (2004م)، قصص و حکایات الأطفال و تطبیقاتها العلمیة، عمان، دارالمسیرة، الطبعة الأولی.
- بیدبا،کلیله و دمنه،[ترجمه ابن المقفع]، ( 1937م)، القاهره، مطبعة الأمیریة ببولاق.
- الجفری، هناءبنت هاشم بن عمر، (1428ـ 1429ق)، «التربیة بالقصة فی الإسلام و تطبیقاتها فی ریاض الاطفال»، جامعة أم القری [کلیة التربیة]،المملکة العربیة السعودیة (مکة المکرمة).
- حلاوة، محمد السید، (2003م)، الأدب القصصی للطفل (مضمون اجتماعی نفسی)، الاسکندریة، المکتب الجامعی الحدیث.
- دیاب، مفتاح محمد، (1995م)، مقدمة فی ثقافة و أدب الأطفال، مصر، الطبعة الأولی، الدار الدولیة.
- رسام، زهیرابراهیم، (2004م)، مجموعة قصص عن ثعلب، منشورات اتحاد الکتاب العرب.
- سعید، محمود شاکر، (1993م)، أساسیات فی أدب الأطفال، ریاض، دارالمعارج، الطبعة الأولی.
- العبیدی، خالد بن سعید، (1429 ـ 1430ق)، «فاعلیة نشاطات قائمة علی عملیات الکتابة فی تنمیة مهارات کتابة لدی تلامیذ الأول المتوسط»، جامعةأم القری [کلیة التربیة]، المملکة العربیة السعودیة (مکه المکرمة).
- عیسوی، صباحعبدالکریم، (2004م)، «القصة فی منهج ریاض الأطفال بالمملکة السعودیة الواقع و المأمول»، کلیة الآداب للبنات بالدمام.
- مریدن، عزیزة، (1980م)، القصة والروایة، دمشق، دارالفکر.
- نجیب، أحمد، (1991م)، أدب الأطفال علم و فن، القاهرة، دارالفکر العربی.
- الهاشمی، نورالدین، (2004م)، «قصة الأطفال فی سوریة فی التسعینیات: الشخصیة فی القصة الطفلیة»، مجلة الموقف الأدبی، شماره 400، صص 51 ـ 56.
- هلیل، سعد، مجلة الطریق، نشانی سایت: www.iraqcp.org
- الهیتی، هادی نعمان، (1977م)، أدب الأطفال: فلسفته، فنونه وسائطه، القاهرة و بغداد، الهیئة المصریة العامة للکتاب و دار الشوون الثقافیة لعامة.
- Ali S., & Frederickson, N. Investigating the evidence base of social stories.Educational Psychology in Practice, 22(4), 2006 (pp55–77).
- Machado, Isabel and Paiva, Ana – the child behind the character, university of leeds and inesc , university of Lisbon and inesc.
- Mmarantzconnor, Jane and Serbin, Lisa– childrens responses to stories with male and female characters, state university of New york at Binghamton. 1978.
- Stephen bigger literature for learning: can stories enhance children’s education? Shah
- abdullatifuviversity, khairpursidh Pakistan. 2009.